Subject: Euroopa kutseliitude, meedia- ja inimõigusorganisatsioonide ühiskiri, mis puudutab juurdepääsu andmetele tõhusa õiguskaitse eesmärgil
From: <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium", <[email-masked]>, "'Helen Rohtla'" <[email-masked]>, "Madis Vaikmaa" <[email-masked]>, "AKI info"
Cc: Maige Prööm <[email-masked]>, "'Helle Tiikmaa'" <[email-masked]>
Date: Wed, 11 Dec 2024 11:46:59 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Saadame teile tutvumiseks EL digitaalse turvalisusega tegelevatele
institutsioonidele eile saadetud Euroopa kutseliitude, meedia- ja
inimõigusorganisatsioonide, ametiühingute ja tehnoloogiaettevõtete
ühiskirja, mis puudutab kõrgetasemelise töörühma soovitusi ja aruannet
seoses juurdepääsuga andmetele tõhusa õiguskaitse eesmärgil.

Kirjas tuuakse esile mure seoses töörühma sooviga anda
õiguskaitseasutustele maksimaalne võimalik juurdepääs isikuandmetele ning
rõhutatakse sellega seonduvaid olulisi massilise jälgimisi riske ning
riske julgeolekule ja eraelu puutumatusele, kui need soovitused võetaks
ELi tulevase poliitika aluseks.

Eelkõige väljendavad allakirjutanud muret seoses „seadusliku lõimitud
juurdepääsu“ (“lawful access by design“) kontseptsiooniga, mis praktikas
eeldaks kõigi digitaalsete turvasüsteemide süsteemset nõrgendamist ning
seeläbi kahjustaks elektroonilise side turvalisust ja konfidentsiaalsust
ning seaks seeläbi tõsisesse ohtu meie kõigi turvalisuse ja rikuks
tõsiselt inimeste põhiõigusi.

Kirjeldatud meetmed puudutavad ka isikuid, kes peavad hoidma ametisaladusi
– teiste seas ka ajakirjanikke ning nende suhtlust allikatega.
Ajakirjanduslike allikate õiguslik kaitse on vältimatu eeldus, et inimesed
saaksid kasutada sõnavabadust ja ajakirjandusvabadust. Seepärast jagame
meiegi oma liikmesorganisatsioonide  muret nende vabaduste võimaliku
piiramise ja kuritarvitamise pärast.

Lugupidamisega

Väino Koorberg

Eesti Meediaettevõtete Liit

Väino Koorberg

Tegevjuht - Director

Eesti Meediaettevõtete Liit

Estonian Association of NewsMedia Enterprises

 <http://www.meedialiit.ee/> www.meedialiit.ee